Influence of intercultural differences on business dealings and entrepreneurial activites of czech entrepreneurs on the market of Poland

Thesis title: Vliv mezikulturních rozdílů na obchodní jednání a podnikání českých subjektů na trhu Polska
Author: Juřicová, Martina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
V první kapitole je popsáno Polsko, jeho geografie, počet obyvatel, jazyk, měna, politické uspořádání a stručná historie Polska. Druhá kapitola se zabývá analýzou jednotlivých sektorů polského hospodářství a zahraničním obchodem Polska. Ve třetí kapitole se zabývám rozdíly mezi Čechy a Poláky, snažím se charakterizovat Poláky podle kulturních dimenzí G. Hofstedeho a F. Trompenaarse. Na základě těchto informací pak formuluji základy polské obchodní etikety. Závěrečná kapitola je věnována česko-polské spolupráci. Popisuji zde postup založení podniku v Polsku a polské právní formy podnikání. Také jsem v této kapitole analyzovala zahraniční obchod mezi Českem a Polskem.
Keywords: mezikulturní rozdíly; Polsko; obchodní jednání
Thesis title: Influence of intercultural differences on business dealings and entrepreneurial activites of czech entrepreneurs on the market of Poland
Author: Juřicová, Martina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Müllerová, Františka
Opponents: Gullová, Soňa
Thesis language: Česky
Abstract:
First section describes Poland, its geography, number of inhabitants, its language, currency, political system and brief Polish history. Second section deals with analysis of sectors of polish economy and foreign trade od Poland. In the third section I deal with the differences between Czechs and Poles and I try to describe Poles according to the cultural dimensions defined by G. Hofstede and F. Trompenaars. I use this information to define basic principles of Polish etiquette. Final section focuses on Czech-Polish business relations. I describe foundation of a company in Poland and polish legal forms of businesses. I also analyze foreign trade between Czech Republic and Poland.
Keywords: business dealing; Poland; intercultural differences

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 11. 2008
Date of submission: 12. 12. 2008
Date of defense: 15. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16276/podrobnosti

Files for download

    Last update: