Franchising as a method of entering the market

Thesis title: Franchising jako forma vstupu na trh
Author: Volkhina, Margarita
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
Svou práci jsem rozdělila na část teoretickou a aplikační. Teoretickou část jsem věnovala franchisingu obecně. Seznámila jsem s jeho historií, popsala jsem základní charakteristické znaky a druhy franchisingu, rozebrala jsem jeho přednosti a nedostatky. Současně s tím jsem se zaměřila na franchising jako na metodu řízení podniku, která zahrnuje způsoby získávání vhodných franchisantů, vypracování franchisové smlouvy a manuálu. V aplikační časti jsem zhodnotila vstup na trh pod značkou McDonald's. Na začátku jsem se zmínila o výhodách franchisingu jak pro franchisanta, tak i pro franchisora. Pak jsem se zaměřila na výběrové řízení franchisantů, jejich školení a provozní podporu. Dalším krokem bylo popsání klíčových marketingových směrů McDonald's a strategie vůči cílovým skupinám. Pomocí SWOT analýzy jsem se pokusila rozebrat silné a slabé stránky společnosti McDonald's, příležitosti a hrozby pro podnik, který se rozhodl začít podnikat pod touto značkou.
Keywords: Malé a střední podniky; McDonald's ; Franchising
Thesis title: Franchising as a method of entering the market
Author: Volkhina, Margarita
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of my diploma was to get familiar with franchising.To get aware of its main characteristics, to work out franchising project in McDonalds. I have devided my diploma in two part.The first one is devoted to definition of franchising generally.Some useful information about its history, merits and dimerits, conditions of cooperation. In the second part I have valued the prospects of thriving due to enterprising under McDonalds brand.
Keywords: business; franchising; McDomalds

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 13. 11. 2008
Date of submission: 31. 1. 2009
Date of defense: 21. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16461/podrobnosti

Files for download

    Last update: