Modern selling methods of insurance products

Thesis title: Moderní metody prodeje pojistných produktů
Author: Vlček, Michal
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Ducháčková, Eva
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je objasnit základní charakteristiky pojistného produktu v souvislosti s jeho prodejem, analyzovat moderní metody prodeje pojistných produktů na českém pojistném trhu a identifikovat pojistné produkty nabízené prostřednictvím těchto distribučních kanálů. V první kapitole uvádím obecnou charakteristiku pojistného produktu a faktory ovlivňující jeho prodejnost. Druhá kapitola se zabývá klasickými metodami prodeje, zejména zprostředkovatelskou sítí a přepážkovým prodejem. Třetí část je zaměřena na přímé metody prodeje (internet, telefon, direkt-mail) a síťový marketing (multi-level marketing) v podmínkách českého trhu. Důležité je též srovnání výhod a nevýhod u jednotlivých distribučních kanálů. V samotném závěru jsou porovnány moderní větve prodeje s klasickými metodami.
Keywords: přímý prodej; distribuční kanály; pojistný produkt; český pojistný trh
Thesis title: Modern selling methods of insurance products
Author: Vlček, Michal
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Ducháčková, Eva
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis aims to explain the basic characteristics of insurance product in connection with sales, to analyze modern selling methods of insurance services on the Czech market and to identify them with distribution channels. The first chapter is about basic character of insurance product and factors which influence its salability. The second chapter mentions classic selling methods, especially including brokers and teller "window" consoles. The third part deals with direct marketing (through internet, phone and direct-mail) and multilevel marketing under sales conditions of the Czech market. However, it is also essential to compare the advantages and disadvantages of each specified distribution method. At the very end of the thesis there are compared modern and classic methods of insurance services and products.
Keywords: distribution channels; insurance product; direct marketing; Czech market of insurance services

Information about study

Study programme: Finance a účetnictví/Pojišťovnictví
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Finance and Accounting
Department: Department of Banking and Insurance

Information on submission and defense

Date of assignment: 17. 10. 2008
Date of submission: 5. 1. 2009
Date of defense: 20. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15744/podrobnosti

Files for download

    Last update: