The positoning of the brand Champagne Taittinger on the Czech market and its evolution

Thesis title: Positioning značky Champagne Taittinger na českém trhu a její vývoj
Author: Leiss, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Lochman, Alexander
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřena na analýzu pozice značky Champagne Taittinger na českém trhu. V teoretické části jsou vysvětleny základní koncepce marketingu, marketingový mix, definován pojem značka a termíny positioning, targeting a segmentace. V praktické části je nejprve popsán trh šumivých vín v ČR. Dále jsou představeny společnosti Champagne Taittinger a Bacchus Vins & Champagnes a.s., která je výhradním dovoznem značky Champagne Taittinger na český trh. Po představení portfolia značky jsou zanalyzovány distribuční kanály jejích produktů na českém trhu. Dále zanalyzován positioning značky a jejích největších konkutentů. V poslední části jsou popsány marketingové aktivity značky na našem trhu.
Keywords: šampaňské; positioning; značka
Thesis title: The positoning of the brand Champagne Taittinger on the Czech market and its evolution
Author: Leiss, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Lochman, Alexander
Thesis language: Česky
Abstract:
The essay is focused on the analysis of the position of the brand Champagne Taittinger on the Czech market. In theoretic part are explained basic concepts of marketing, marketing mix, the concept of brand positioning, targeting and segmentation. In the practical part is at first described the market of sparkling wines in the Czech Republic. In addition, there are introduced companies Champagne Taittinger and Bacchus Vins & Champagnes which is the exclusive importer of the brand Champagne Taittinger on the Czech market. After the presentation of the portfolio of the brand are analyzed distribution channels of its products. After that there is analysis of the brand positioning of Champagne Taittinger and its largest competitors. In the last section are described the marketing activities of the brand on our market.
Keywords: champagne; positioning; brand

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 19. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16859/podrobnosti

Files for download

    Last update: