Project of E-shop system for support of small producers bohemian glass segment distribution

Thesis title: Návrh systému e-shopu pro podporu distribuce segmentu malovýrobců českého skla
Author: Kocina, Ondřej
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mildeová, Stanislava
Opponents: Jandoš, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce analyzuje problémy segmentu malého českého sklářství a v rámci strategie reálné firmy navrhuje jejich konkrétní řešení. Analýza ukázala, že problémy mají svou příčinu v nevhodné kombinaci typu produktu, trhu a distribučních cest. Autor nachází možné řešení problémů v modelu trhu oligopolu s cenovým vůdcem. Výsledky analýzy problémů jsou společně s analýzou firmy a jejího prostředí použity pro analýzu SWOT. Management firmy zvolil strategii S-O, která cílí trvalý rozvoj podniku, diferenciaci produktu a rozšíření a diversifikaci současného tržního prostoru. Výsledky analýz jsou použity pro tvorbu dílčích strategií a plánů firmy: marketingového mixu a informační strategie. Součástí informační strategie je pak návrh nové struktury IS/ICT. Je zvoleno řešení pomocí hostované webové aplikace e-shopu s komponentou SW internetové komunikace. Navrhovaný systém umožní firmě flexibilně reagovat na změny firemní strategie a plánů, a umožní vytvářet individualizované a individuální služby. Zvolená architektura systému je ideální pro tvorbu virtuálních týmů. Systém by měl vykázat integrační a synergické efekty.
Keywords: e-shop; simulace; poptávka
Thesis title: Project of E-shop system for support of small producers bohemian glass segment distribution
Author: Kocina, Ondřej
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mildeová, Stanislava
Opponents: Jandoš, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Essay analyses problems of bohemian glass small producers segment and in the scope of the real firm strategy suggests their concrete solution. Analysis finds causes of the segment problems in inappropriate combination of product, market and distribution channels. Author finds possible solution in the oligopoly price leader market model. Results of the problems analysis are together with firm and its environment analysis used for SWOT analysis. Management of the firm chose S-O strategy, which aims sustainable development of the firm, differentiation of the product and enlargement and diversification of the market space. Results of the analysis are used for creation of partial strategies and plans: marketing mix and information strategy. Information strategy includes concept of the new information and communication system suggestion. Suggested system is based on hosted web e-shop application and internet communication software component. System enables to flexible react on the changes of firm strategy and plans, and enables to create individualized and individual services. Chosen architecture is ideal for the rise of virtual teams System should help to emerge integration and synergic effects.
Keywords: demand; simulation; e-shop

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informační management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 21. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/14202/podrobnosti

Files for download

    Last update: