Marketing communication and publication of the new book on the book market

Thesis title: Marketingová komunikace při zavedení nového titulu na knižní trh
Author: Vášková, Kateřina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem diplomové práce je monitoring propagačních aktivit nakladatelství Maxdorf, které byly provedeny v souvislosti s uvedením knihy Slovník nespisovné češtiny na knižní trh. Práce se dále zabývá distribucí titulu do partnerské sítě knihkupectví na území České republiky a také činnostmi pro podporu prodeje. Výsledky propagace budou srovnány s náklady, které byly na propagaci vynaloženy a také s tržbami za prodané výtisky. V závěru práce budou popsány možné příležitosti a hrozby, které mohou ovlivnit další prodej i propagaci Slovníku nespisovné češtiny.
Keywords: marketingová komunikace; Propagace; knižní titul
Thesis title: Marketing communication and publication of the new book on the book market
Author: Vášková, Kateřina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Vávra, Oldřich
Thesis language: Česky
Abstract:
The objective of the Diploma thesis is monitoring of promotional activities of the publishing house Maxdorf, made in context of publication of the book "Slovník nespisovné češtiny". The work focuses on distribution of the book to the partner net of bookstores in the Czech Republic and on activities supporting of the sell. The results of promotion will be compared with costs spent on the promotion and also with revenue from sold prints. In the conclusion, possible occasions and threats that can affect sell and promotion of the "Slovník nespisovné češtiny" will be described.
Keywords: book; marketing communication; promotion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 20. 3. 2008
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 2. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15042/podrobnosti

Files for download

    Last update: