Franchising as a Modern Form of Entry to the Market

Thesis title: Franchising jako moderní metoda vstupu na trh
Author: Plešmídová, Dagmar
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
V této práci jsou popsána teoretická východiska franšízinku jako moderní metody vstupu na trh, je vysvětlen princip fungování franšízinku, jeho výhody i rizika. Dále je stručně charakterizován vznik, vývoj a současný stav franšízingu v České republice. V praktické části je popsáno fungování franšízinkového konceptu pekárenského řetězce Paneria, podmínky poskytování franšízy Paneria, podpora a servis franšízora příjemci franšízy. Následuje hodnocení a srovnání nákupního prostředí dvou franšízových prodejen firmy Paneria a dvou vlastních provozoven této společnosti.
Keywords: franchising; franchisant; franchisor; Paneria
Thesis title: Franchising as a Modern Form of Entry to the Market
Author: Plešmídová, Dagmar
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Turnerová, Lenka
Opponents: Khelerová, Vladimíra
Thesis language: Česky
Abstract:
This essay describes the franchising as a form of entry to the market, its functioning, its advantages and its risks. Then, the devolopment and contemporary situation of franchising in the Czech republic are explained. In the second part, the franchise system Paneria is described.
Keywords: franchisor; Paneria; franchisant; franchising

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 10. 2008
Date of submission: 31. 1. 2009
Date of defense: 21. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17854/podrobnosti

Files for download

    Last update: