Typology of the World Class members

Thesis title: Typológia zákazníkov spoločnosti World Class
Author: Porkertová, Adela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom bakalárkej práce je stanoviť základnú typológiu bežného zákazníka fitness centra spoločnosti World Class na Václavskom námestí s náväznosťou na určenie istých doporučení pre prípadnú ďalšiu marketingovú stratégiu spoločnosti. Prvá časť práce je venovaná teoretickým poznatkom, príblíženiu marketingu, marketingového výskumu a výskumu trhu, problematike dopytovania, ale i segmentácii trhu a chovaniu spotrebiteľa. Druhá časť sa orientuje na príblíženie fitness, predstavenie spoločnosti World Class vo svete a špecificky na konkrétnom centre World Class Fitness Centre v Prahe. Kapitoly obsahujú komplexný pohľad na proces výskumu, zhromažďovanie údajov a následne analýzu a interpretáciu získaných dát.
Keywords: chovanie spotrebiteľa; segmentácia trhu; marketingový výskum; kvantitatívny výskum; typológia zákazníka
Thesis title: Typologie zákazníků společnosti World Class
Author: Porkertová, Adela
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem bakalářské práce je stanovit základní typologii běžného zákazníka konkrétního fitness centra World Class Fitness Centre na Václavském náměstí s návazností na určení jistých doporučení pro případnou další marketingovou strategii společnosti. První část práce je věnována teoretickým poznatkům, přiblížení pojmů marketing, marketingový výzkum a výzkum trhu, problematice dotazování, ale i segmentaci trhu a chování spotřebitele. Druhá část se orientuje na přiblížení fitness, prezentaci společnosti World Class obecně a dále specificky na konkrétním centru World Class Fitness Centre. Kapitoly obsahují proces celého výzkumu,spůsob zhromažďování dat, analýzu i interpretaci získaných dat.
Keywords: marketingový výzkum; chování spotřebitele; kvantitativní výzkum; segmentace trhu; typologie zákazníka
Thesis title: Typology of the World Class members
Author: Porkertová, Adela
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: Průša, Přemysl
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The objective of the bachelor work is to point out the basic typology of the World Class members within its fitness club located in Venceslas Square and thanks to the obtained results try to come up with possible recommendation for the future marketing strategy. First part is dedicated to the theory and expressions such as marketing, market research, market segmentation, buyer behaviour and questioning. Second part gives a closer look to the fitness,to the company World Class and at last to the specific fitness club in Prague. Chapters explain whole procedure of the market research, the gain of the data and finally the data analysis with its practical explanation.
Keywords: quantitative research; buyer behaviour; market segmentation; buyer typology; marketing research

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 24. 11. 2008
Date of submission: 9. 1. 2009
Date of defense: 4. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16858/podrobnosti

Files for download

    Last update: