Defining a strategy for a small and medium-sized czech company to enter the Danish market

Thesis title: Stanovenie stratégie vstupu českej firmy na dánsky trh
Author: Peťovský, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Cejthamr, Václav
Opponents: Dědina, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Predmetom a cieľom tejto práce je komplexná analýza a zhodnotenie celkového dánskeho podnikateľského prostredia a definovanie vhodnej stratégie pre vstup malej a strednej firmy z ČR na tento trh. Práca ja koncipovaná tak, aby mohla slúžiť aj ako obecný návod pre české malé a stredné podniky, ktoré sa chystajú vstúpiť na tento trh.
Keywords: dánsko; stratégia; vstup na zahraničný trh; malý a stredný podnik; medzinárodný obchod
Thesis title: Stanovení strategie vstupu české firmy na dánský trh
Author: Peťovský, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Cejthamr, Václav
Opponents: Dědina, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Předmětem a cílem této diplomové práce je komplexní analýza a zhodnocení celkového dánskeho podnikatelského prostředí a definování vhodné strategie pro vstup malé a střední firmy z ČR na tento trh. Práce je koncipovaná tak, aby mohla sloužit i jako obecný návod pro další české malé a střední podniky, které se chystají vstoupit na tento trh.
Keywords: vstup na zahraniční trh; malý a střední podnik; mezinárodní obchod; strategie; dánsko
Thesis title: Defining a strategy for a small and medium-sized czech company to enter the Danish market
Author: Peťovský, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Cejthamr, Václav
Opponents: Dědina, Jiří
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The purpose of this master thesis is to define a market entry strategy into Denmark for a SME from Czech republic. The thesis includes a complex analysis of the danish entrepreneurial environment and defining a strategy how to enter the market. The thesis intends to be a useful guide for Czech SME's how to expand on this market.
Keywords: international trade; SME; small and medium-sized company; denmark; strategy; expanding on a foreign market; entering a foreign market

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 11. 2008
Date of submission: 3. 5. 2009
Date of defense: 1. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16421/podrobnosti

Files for download

    Last update: