Analysis of Claims in Renault Česká republika, Inc. and Proposals for Improvement

Thesis title: Analýza reklamácií spoločnosti Renault Česká Republika, a.s. a návrhy na zlepšení
Author: Oravcová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Radoň, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cieľom diplomovej práce je analyzovať a zhodnotiť reklamácie spoločnosti Renault Česká republika, a.s. pomocou odporúčaní manažmentu kvality a nástroja na riadenie kvality, Paretovej analýzy, a navrhnúť opatrenia na redukciu príčin ich vzniku. V mojej práci hodnotím reklamácie spoločnosti Renault Česká republika, a.s. za roky 2006, 2007 a 1. polovicu roku 2008 a navrhujem riešenie, ktoré by mohlo pomôcť k zvýšeniu spokojnosti stálych aj budúcich zákazníkov.
Keywords: sťažnosť; porucha; reklamácia; kvalita; spokojnosť; zákazník; renault
Thesis title: Analýza reklamací společnosti Renault Česká republika, a.s. a návrhy na zlepšení
Author: Oravcová, Lenka
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Radoň, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Cílem diplomové práce je zanalyzovat a zhodnotit reklamace společnosti Renault Česká republika, a.s. pomocí doporučení managementu kvality a nástroje na řízení kvality, Paretové analýzy, a navrhnout opatření na redukci příčin jejich vzniku. V mojí práci hodnotím reklamace společnosti Renault Česká republika, a.s. za roky 2006, 2007 a 1. polovinu roku 2007 a navrhuji řešení, které by mohlo pomoci k zvýšení spokojenosti stálých i budoucích zákazníků.
Keywords: kvalita; vada; spokojenost; stížnost; reklamace; zákazník; Renault
Thesis title: Analysis of Claims in Renault Česká republika, Inc. and Proposals for Improvement
Author: Oravcová, Lenka
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Plášková, Alena
Opponents: Radoň, Tomáš
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The aim of this diploma work is to analyse and evaluate claims in Renault Česká republika, Inc. by using the recommendations of quality management and by means of Pareto analysis as a quality control tool, and also to propose measures for reduction of causes of their emergence. In this work I review claims in Renault Česká republika, Inc. submitted in the years 2006, 2007 and first half of 2008. As a result and consequence of the analysis I propose solutions, which could help in making an effort to increase the satisfaction of both regular and prospective customers.
Keywords: defect; quality; customer; satosfaction; Renault; complaint; reclamation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 6. 2008
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 12. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15987/podrobnosti

Files for download

    Last update: