Marketing communication within Abbott Laboratories Ltd. division of Abbott Diabetes Care

Thesis title: Analýza marketingové komunikace divize Abbott Diabetes Care, spol. Abbott Laboratories, s.r.o
Author: Iblová, Mirka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházka, Jan
Opponents: Holbová Melíšková, Iveta
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce pojednává o analýze marketingové komunikace divize Abbott Diabetes Care společnosti Abbott Laboratories s.r.o. podnikající na trhu farmaceutického průmyslu. Samotné analýze předchází teoretická část zaměřena na tradiční složky komunikačního mixu. V praktické části jsou následně aplikovány teoretické poznatky na vybraném příkladu společnosti. Na základě provedené analýzy jsou navržena doporučení s cílem optimalizace komunikačního mixu.
Keywords: Podpora prodeje; Komunikační mix; Public Relations; Direct Marketing; Marketingová komunikace; Reklama; Osobní prodej
Thesis title: Marketing communication within Abbott Laboratories Ltd. division of Abbott Diabetes Care
Author: Iblová, Mirka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházka, Jan
Opponents: Holbová Melíšková, Iveta
Thesis language: Česky
Abstract:
This dissertation discusses the analysis of marketing communication within Abbott Laboratories Ltd. division of Abbott Diabetes Care, which carry business within the market of pharmaceutical industry. Prior to the analysis, the focus is on the theoretical part of the traditional components of the communication mix. In the practical part, the theoretical knowledge is then applied to the chosen example of the company. On the basis of performed analysis, recommendations are proposed in order to optimize the communication mix.
Keywords: Advertising; Sales Promotion; Public Relations; Marketing Communication; Communications Mix; Direct Marketing; Personal Selling

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2009
Date of submission: 30. 4. 2009
Date of defense: 20. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19579/podrobnosti

Files for download

    Last update: