Strategic management of the brand Axe

Thesis title: Strategické řízení značky AXE
Author: Sedláková, Zuzana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce analyzuje marketingovou strategii značky Axe společnosti Unilever. Teoretická část přináší základní informace o problematice značky, jejím významu, základních konceptech a budování její hodnoty. Zvláštní kapitoly jsou věnovány také marketingovému řízení značky a marketingovému mixu. Aplikační část představuje trh deodorantů a základní trendy na něm. Popsána je strategie značky Axe v České Republice a trh, na kterém bojuje o svou pozici. Zvláštní pozornost je věnována marketingovým aktivitám v letech 2006 - 2007 a jejich výsledkům a efektu na pozici značky na trhu.
Keywords: značka; marketingová strategie; strategické řízení značky; brand management; marketing
Thesis title: Strategic management of the brand Axe
Author: Sedláková, Zuzana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Postler, Milan
Opponents: -
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyses marketing strategy of Axe brand which belongs to portfolio of brands of Unilever. Theoretic part contains basic information about issues connected to brand such as it's importance, basic concepts and building brand's value. Particular sections include the questions of marketing management and marketing mix. The aplicational part introduces the market od deodorants and basic trends on this market. This part describes the strategy of Axe in Czech Republic and the market where the brand is struggling it's position for. Attention is given to marketing activities in 2006 - 2007 and their results and effects on the position of the brand among others.
Keywords: marketing; strategic management of brand; brand management; brand; marketing strategy

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Podnikání a právo
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 15. 4. 2009
Date of submission: 10. 6. 2009
Date of defense: 28. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20340/podrobnosti

Files for download

    Last update: