Marketing mix on veterinary clinic

Thesis title: Marketingový mix na veterinárnej klinike
Author: Hanulay, Juraj
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Žert, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalárska práca sa zaoberá aplikáciou marketingového mixu. Teoretická časť definuje dôležité pojmy týkajúce sa marketingu,marketingu služieb a marketingového mixu. Cieľom práce je dokázať, ako možno dobrým marketingom zaistiť úspešnosť kliniky.Z práce vyplýva,že úspech kliniky zabezpečí v prvom rade správny výber tímu pracovníkov,ich odborná úroveň , moderné materiálne a prístrojové vybavenie kliniky. Pod úspech sa rovnakou mierou podpisuje finančná politika kliniky, jej dostupnosť, správne vedená komunikácia medzi pracovníkom kliniky a klientom a rovnako odborný a citlivý prístup k pacientovi. V závere práce poukazujem, na čo by sa dalo ešte v marketingu zlepšiť.
Keywords: marketing; marketing služieb; marketingový mix
Thesis title: Marketingový mix na veterinární klinice
Author: Hanulay, Juraj
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Žert, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá aplikováním marketingového mixu. Teoretická část definuje důležité pojmy, které se týkají marketingu, marketingu služeb a marketingového mixu. Cílem práce je dokázat, jak lze dobrým marketingem zajistit úspěšnost kliniky.Z práce vyplývá, že úspěch kliniky v první řadě zabezpečí správný výběr pracovníků, jejich odborná úrověň, moderní materiálové a přístrojové vybavení kliniky. K úspěchu se stejnou mírou podepisuje i finanční politika kliniky, její dostupnost, správně vedená komunikace mezi pracovníky kliniky a stejně tak odborný a citlivý přístup k pacientovi. V závěru práce poukazuji na to, co by se ještě v marketingu zlepšit.
Keywords: marketing služeb; marketingový mix; marketing
Thesis title: Marketing mix on veterinary clinic
Author: Hanulay, Juraj
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházková, Markéta
Opponents: Žert, Zdeněk
Thesis language: Slovensky
Abstract:
The bachelor work deals with an application of the marketing mix. The theoretical part defines some important concepts concerned with marketing, marketing services and the marketing mix. The work is aimed to prove how can the functioning of the clinic be successful when the efficient marketing is used. It follows from the work that the success of the clinic is ensured primarily by a correct choice of the team of employees, their professional level, and by the modern material and instrumental equipment of the clinic. Of course, the success is conditional, to a large extent, not only on the financial policy of the clinic, its accessibility, and the properly conducted communication between the employee of the clinic, but also on the professional and responsive approach to a patient. In the conclusion of my work I give some proposals for the improvement of the marketing policy in the clinic.
Keywords: marketing mix; service marketing; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 1. 4. 2009
Date of submission: 29. 4. 2009
Date of defense: 20. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20171/podrobnosti

Files for download

    Last update: