Banner Advertising

Thesis title: Bannerová reklama
Author: Majoroš, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Slovensky
Abstract:
História internetovej reklamy, formy internetovej reklamy. Bannerová reklama, metódy platby za bannerovú reklamu, formáty a technológie. Charakteristika internetového reklamného trhu v ČR, portály, servery, mediálne zastupiteľstvá, mediálne agentúry, združenie SPIR. Bannerová kampaň, jej plánovanie, realizácia, hodnotenie úspešnosti a efektivity. Videobannerová kampaň Nivea For Men, hľadanie najefektívnejšieho formátu sprostredkovania videoreklamy.
Keywords: internetová reklama; bannerová reklama; marketing
Thesis title: Bannerová reklama
Author: Majoroš, Miroslav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Slovensky
Abstract:
Historie internetové reklamy, formy internetové reklamy. Bannerová reklama, metody platby za bannerovou reklamu, formáty a technologie. Charakteristika internetového reklamního trhu v ČR, portály, servery, mediální zastupitelství, mediální agentury, sdružení SPIR. Bannerová kampaň, její plánování, realizace, hodnocení úspěšnosti a efektivity. Videobannerová kampaň Nivea For Men, hledání nejefektivnějšího formátu zprostředkování videoreklamy.
Keywords: bannerová reklama; internetová reklama; marketing
Thesis title: Banner Advertising
Author: Majoroš, Miroslav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Stříteský, Václav
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Slovensky
Abstract:
History of internet advertising, types of internet advertising. Banner advertising, methods of payment for banner advertising, formats and technologies. Internet media market in Czech Republic, portals, servers, media agents, media agencies, SPIR association. Banner campaign, its planning, execution and evaluation. Videobanner campaign Nivea For Men, searching for the most effective format for videoadvertising on the internet.
Keywords: internet advertising; marketing; banner advertising

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 8. 6. 2008
Date of submission: 21. 12. 2008
Date of defense: 2. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15213/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
Opponent's review
Private file
Download
Supervisor's review
Private file
Download
    Last update: