Buyer decision process in travel and tourism

Thesis title: Kupní rozhodovací proces spotřebitele v cestovním ruchu
Author: Batulková, Monika
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Dvořáková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analyzovat kupní rozhodovací proces spotřebitele v cestovním ruchu se zaměřením na výjezdový cestovní ruch. Diplomová práce je rozdělena do šesti částí. Nejdříve je práce zaměřena na teoretickou část týkající se spotřebního chování, dále je rozebrána problematika cestovního ruchu a marketing služeb se zaměřením na cestovní ruch. Další stěžejní částí je výzkum kupního rozhodovacího procesu spotřebitele v cestovním ruchu založený na dotazníkovém šetření. Tyto výsledky z výzkumu jsou v další části doplněny o agenturní data. Na závěr práce je uvedeno shrnutí získaných výsledků se zaměřením na jednotlivé fáze kupního rozhodovacího procesu na trhu cestovního ruchu.
Keywords: dotazníkové šetření; kupní rozhodovací proces; agenturní data; marketing služeb; analýza 1. a 2. stupně; cestovní ruch; vlivy na chování kupujícího; spotřební chování
Thesis title: Buyer decision process in travel and tourism
Author: Batulková, Monika
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Koudelka, Jan
Opponents: Dvořáková, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to analyze a buyer decision process of consumers in travel industry with a focus on outgoing tourism. The diploma thesis is divided in six parts. The first part focuses on theory of consumer behavior followed by marketing of services with an emphasis on tourism. Next part covers buyer decision process of consumers in travel industry based on results from analysis of a questionnaire. These results are integrated with agency data. A summary of acquired results is compared to all phases of buyer decision process at the end of this thesis.
Keywords: travel industry; influences on buying behaviour; secondary data; analysis of the 1st and 2nd stage; questionnaire research; marketing of services; buyer decision process; consumer behaviour

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2008
Date of submission: 9. 5. 2009
Date of defense: 10. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18547/podrobnosti

Files for download

    Last update: