Valuation of the company Telefónica O2 Czech Republic, a.s

Thesis title: Oceňování podniku
Author: Hliněný, Tomáš
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Doláková, Helena
Opponents: Kolářová, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této diplomové práce je stanovení tržní hodnoty společnosti Telefónica O2 Czech Republic, a.s. k 1.3.2009. K ocenění jsem využil metodu DCF s využitím FCFF, metodu účetní hodnoty a metodu přímého tržního ocenění. Vše při zohlednění všech aktuálních podmínek. Po uvedení teoretické části a představení společnosti jsem se zaměřil na zkoumání a popis vlivů, které působí na společnost v rámci jejího okolí. Zhodnotil jsem politickou, ekonomickou, sociální a technologickou situaci v ČR. Poté jsem se zabýval popisem odvětví telekomunikačních služeb - jeho charakteristikou, konkurencí, dodavateli, zákazníky a dalšími vlivy. Po analýze SWOT jsem v rámci finanční analýzy rozebral finanční hospodaření společnosti a porovnal společnost s jejími konkurenty. S využitím předešlých faktorů jsem sestavil finanční plán společnosti v letech 2008 - 2012. Na konci práce došlo k závěrečnému ocenění.
Keywords: Telefónica; oceňování; finanční analýza; Free Cash Flow to the Firm; finanční plán
Thesis title: Valuation of the company Telefónica O2 Czech Republic, a.s
Author: Hliněný, Tomáš
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Doláková, Helena
Opponents: Kolářová, Blanka
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this diploma thesis is to determine a market value of the Telefónica O2 Czech Republic, Inc. to 1.3.2009. Concerned with valuation I used methods of discounted cash flow with utilization of FCFF, the book value and direct market valuation. Everything with all current conditions. After theoretic parts and presentation of the company I tried to investigate and descibe all influence, that affect the company in terms of its environment. I evaluated political, economic, social and technological situation in the CR. Then I described situation in branch of telecommunication services - its characteristics, competion, suppliers, customers and others. After SWOT I analysed financial management of the company in terms of financial analysis and compared the company with its competitors. With utilization of preceding factors I made a financial plan for years 2008 - 2012. At the end of all methods of valuation I reached final valuation.
Keywords: financial analysis; financial plan; Telefónica; Valuation; Free Cash Flow to the Firm

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: The Department of Business Economics

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 2. 2009
Date of submission: 5. 5. 2009
Date of defense: 9. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18559/podrobnosti

Files for download

    Last update: