Communication strategy of the non-profit organizations

Thesis title: Komunikační strategie neziskových organizací
Author: Kluzová, Klára
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kadeřábková, Jaroslava
Opponents: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
Teoretická část obsahuje vymezení neziskového sektoru, stručnou historii v ČR, typy neziskových organizací a možnosti financování. Dále jsou zde pojmy z oblasti marketingu - nástroje marketingového mixu, zejména marketingová komunikace a její typy. V praktické části jsou pak analýzy komunikační strategie dvou Občanských sdružení, včetně silných a slabých stránek a doporučení.
Keywords: Marketingová komunikace; Marketing; Nezisková organizace
Thesis title: Communication strategy of the non-profit organizations
Author: Kluzová, Klára
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kadeřábková, Jaroslava
Opponents: Khendriche Trhlínová, Zuzana
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part of thesis defines the non-profit sector, informs about it's history in the Czech Republic, characterizes types of the non-profit organizations and types of funding of NGO. It also defines marketing therms, especially marketing communication and it's types. The practical part analyzes communication strategy of two civil associations, it's strenghts and weaknesses and makes some recommendations.
Keywords: Marketing communication; Non-profit organization; Marketing

Information about study

Study programme: Hospodářská politika a správa/Regionalistika a veřejná správa
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Economics
Department: Department of Regional Studies

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2008
Date of submission: 19. 12. 2008
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16526/podrobnosti

Files for download

    Last update: