The Customer satisfaction with the rehabilitation services

Thesis title: The Customer satisfaction with the rehabilitation services
Author: Saiverová, Denisa
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kořánová, Helena
Opponents: Turzík, Vladislav
Thesis language: English
Abstract:
The graduation theses deals with the customer satisfaction -- in this case patients - with the rehabilitations services in the Rehabilitation Institute Kladruby. The theoretical part defines the general conditions of the service quality by ISO standards 9000 and the relevant literature, outlines the improving of service quality, explain the conception of the customer satisfaction, outlines the possibilities of it's measuring and improving. The theses finds satisfaction or dissatisfaction of the patients with the certain areas by the questionnaire investigation. Areas of investigation are for example the care of doctors and nurses, providing information on the nature of health, the physiotherapists work, quality of food and equipment on order on the bed wards. The obtained results are compared with the investigation of the bachelor thesis.
Keywords: rehabilitation; questionnaire investigation; Paret´s diagram; satisfaction measurement; customer satisfaction; the standards of the quality service; quality of service
Thesis title: Spokojenost zákazníka s rehabilitačními službami
Author: Saiverová, Denisa
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kořánová, Helena
Opponents: Turzík, Vladislav
Thesis language: English
Abstract:
Diplomová práce se zaobírá spokojeností zákazníků, v tomto případě pacientů, s rehabilitačními službami v rehabilitačním ústavu Kladruby. V teoretické části práce definuje podle ISO norem 9000 a příslušné literatury obecné předpoklady kvality služeb, nastiňuje možnosti zvyšování kvality služeb, vysvětluje pojem spokojenost zákazníků a možnosti jejího měření a zvyšování. Dotazníkovým šetřením zjišťuje spokojenost či nespokojenost pacientů s určitými oblastmi. Oblasti šetření jsou např. péče lékařů a sester, poskytování informací o povaze zdravotního stavu, práce fyzioterapeutů, kvalita stravy a pořádek a vybavenost na lůžkových odděleních. Získané výsledky porovnává se šetřením z bakalářské práce.
Keywords: dotazníkové šetření; rehabilitace; Paretův diagram; kvalita služeb; měření spokojenosti; požadavky na kvalitu služeb; spokojenost

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Management

Information on submission and defense

Date of assignment: 14. 10. 2008
Date of submission: 10. 5. 2009
Date of defense: 4. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15340/podrobnosti

Files for download

    Last update: