New trends in international marketing: Green services

Thesis title: Nové trendy v mezinárodním marketingu: Ekologické služby
Author: Vojtěchová, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Zelený marketing je jedním z nejvýraznějších trendů v mezinárodním marketingu posledních let. Na rozdíl od ekologických výrobků není věnováno mnoho prostoru ekologickým službám, i když služby tvoří podstatnou součást ekonomik vyspělých zemí. V České republice stojí ekologické služby na prahu rozvoje a dosud nebyly k dispozici ucelené marketingové informace o tomto oboru. Cílem této diplomové práce je vyplnit mezeru v informacích a vytvořit rámec pro strategické marketingové plánování ekologických služeb v České republice. Pomocí poznatků z jiných trhů, rozhovoru s odborníkem z oboru a dotazníkového šetření mezi spotřebiteli byly shromážděny potřebné informace, které jsou rozpracovány do jednotlivých kroků strategického marketingu ekologických služeb v českých podmínkách.
Keywords: ekologické služby; strategický marketing služeb; zelený marketing; služby
Thesis title: New trends in international marketing: Green services
Author: Vojtěchová, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Král, Petr
Opponents: Karlíček, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Green marketing has been one of the most discussed trends in international marketing for a decade at least. Compared to green goods, little attention is paid to green services, although services are an essential part of developed countries' economies. Green services in the Czech Republic stand at the starting point of breakthrough. Until the present comprehensive marketing information about this area has been absent. The aim of this thesis is to fill the gap in information by setting up a framework for strategic marketing planning of green services in the Czech Republic. The information needed has been collected from other markets' data, an interview with an insider and a consumer survey. The data obtained has been used in the various steps of green services strategic marketing framework in Czech circumstances.
Keywords: strategic services marketing; eco services; green services; services; green marketing

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 29. 9. 2008
Date of submission: 30. 5. 2009
Date of defense: 2. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15175/podrobnosti

Files for download

    Last update: