Celebrities in Marketing Communication

Thesis title: Využití celebrit v marketingové komunikaci
Author: Adamová, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Laschoberová, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací s využitím celebrit. Jedná se o možnou cestu, jak v dnešní době zaujmout pozornost spotřebitele. Teoretická část přibližuje čtenáři tvorbu účinné marketingové komunikace, následně pak otázky spojené se zapojením celebrity do marketingové komunikace (kdo jsou celebrity a jaký je jejich vliv na spotřebitele, historie použití celebrit, způsoby zapojení celebrit do marketingové komunikace, úskalí spojená s touto problematikou). Praktická část prezentuje výsledky původního průzkumu zkoumajícího zastínění značky celebritou a odlišností vnímání marketingové komunikace s celebritou dle pohlaví a věku.
Keywords: zastínění značky celebritou; celebrity; marketingová komunikace
Thesis title: Celebrities in Marketing Communication
Author: Adamová, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Lhotáková, Markéta
Opponents: Laschoberová, Libuše
Thesis language: Česky
Abstract:
The diploma thesis deals with marketing communication that employs celebrities. It is a way how to get the attention of consumers. Theoretical part shows the major steps in developing effective marketing communication. It is followed by main questions which are connected with the use of celebrities in marketing communication ( who is celebrity and how they influence us, history of use of celebrities, ways of using celebrities in marketing communication, threads connected with celebrities). Practical part presents the results of original survey dealing with overshadowing of brands by celebrities and difference in attitude of men, women and different age groups to the use of celebrities in marketing communication.
Keywords: marketing communication; vampire effect; celebrities

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2008
Date of submission: 1. 2. 2009
Date of defense: 2. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16102/podrobnosti

Files for download

    Last update: