Corporate social responsibility in internal communications

Thesis title: Využití konceptu společenské odpovědnosti firem v interní komunikaci
Author: Skřebský, Vít
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je představení takového přístupu ke společenské odpovědnosti firem, který firmě přináší konkurenční výhodu. Hlavními charakteristikami tohoto přístupu jsou hloubka zakotvení CSR ve strategii firmy, úroveň interní komunikace CSR aktivit a zapojení zaměstnanců do těchto aktivit. Teoretická část této práce je proto zaměřená na představení CSR a interní komunikace a jejich současných trendů, jako jsou partnerství soukromého a veřejného sektoru a nevládních organizací při řešení společenských problémů, nebo využití příběhů jako nositelů sdělení v interní komunikaci. V této části práce je také zkoumán význam zapojení zaměstnanců a jeho pozitivní přínos pro konkurenceschopnost firmy. V praktické části jsou pak analyzovány a srovnávány přístupy k CSR, jejich interní komunikace a zapojení zaměstnanců u českých operátorů T-Mobile a Vodafone.
Keywords: zapojení zaměstnanců; interní komunikace; Vodafone; T-Mobile; společenská odpovědnost
Thesis title: Corporate social responsibility in internal communications
Author: Skřebský, Vít
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Machková, Hana
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this paper is to identify and present the way of corporate social responsibility, which brings about real competitive advantage to a company. It is characterised by how deeply embodied is CSR in the corporate strategy, how is CSR communicated within the company and how are its employees involved in CSR activities. The first part of this paper focuses at CSR and internal communications and also introduces some of the current trends, e.g. partnership of businesses, public sector and NGOs in solving social issues or the use of storytelling in internal communication. This part also presents the role of employee engagement as a key factor in achieving competitive advantage. The second part of this paper comprises of analysis and comparision of CSR strategies, internal communication of CSR and employee engagement in CSR in T-Mobile and Vodafone in the Czech Republic.
Keywords: Internal Communications; T-Mobile; Vodafone; Corporate Social Responsibility; Employee Engagement

Information about study

Study programme: Mezinárodní ekonomické vztahy/Mezinárodní obchod
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 11. 2008
Date of submission: 1. 7. 2009
Date of defense: 2. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16098/podrobnosti

Files for download

    Last update: