Marketing communication analysis of brand Activia in Czech Republic

Thesis title: Analýza marketingové komunikace značky Activia v České republice
Author: Horká, Sabina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházka, Jan
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se věnuje marketingové komunikaci značky Activia na území České republiky, kterou můžeme nalézt ve výrobkovém portfoliu společnosti Danone a.s., která je součástí Groupe Danone, jednoho z největších světových potravinářských koncernů. Cílem této práce je analyzovat a zhodnotit, jakým způsobem je realizována marketingová komunikace jedné z nejvýznamnějších značek, která společnosti výrazně pomáhá budovat vedoucí pozici na českém trhu mléčných výrobků. Na základě provedené analýzy jsou navrženy možné změny vedoucí k maximálnímu využití tohoto marketingového nástroje.
Keywords: Osobní prodej; Podpora prodeje; Reklama; Marketingová komunikace; Přímý marketing; Public relations
Thesis title: Marketing communication analysis of brand Activia in Czech Republic
Author: Horká, Sabina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházka, Jan
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis deals with marketing communication of brand Activia in Czech Rebublic which we can find in product portfolio of company Danone Inc. Danone Inc is part of Groupe Danone -- one of the biggest world's food concern. The objectives of this thesis are marketing communication analysis and its evaluation. On the basis of performed analysis, possible changes are proposed leading to maximal usage of this marketing instrument.
Keywords: Direct Marketing; Personal Selling; Sales promotion; Public Relations; Advertising; Marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 3. 4. 2009
Date of submission: 11. 5. 2009
Date of defense: 17. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20221/podrobnosti

Files for download

    Last update: