The importance of creativity in marketing communication

Thesis title: Význam kreativity v marketingové komunikaci
Author: Lejčková, Radka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá vztahem kreativity a marketingové komunikace. V teoretické části jsou popsány tradiční metody a nové trendy. Charakterizuji, jaké předpoklady k tvůrčí činnosti by měl splňovat kreativní jedinec. Popisuji kreativní metody, kterých je v současné době využíváno při tvorbě komunikačních strategií, a tvůrčí techniky vedoucí k nápadu nebo řešení zadání. V praktické části ověřuji vybrané techniky, pomocí rozhovoru zkoumám reálný stav implementace kreativity v marketingové komunikaci a zjišťuji, co je pro spotřebitele důležité, čeho si všímají a jaké by mohly být jejich reakce na reklamní sdělení.
Keywords: kreativita; marketingová komunikace; nové trendy v marketingové komunikaci
Thesis title: The importance of creativity in marketing communication
Author: Lejčková, Radka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Černá, Jitka
Opponents: Pešek, Ondřej
Thesis language: Česky
Abstract:
The work deals with the relationship between creativity and marketing communication. In the theoretical part are described the traditional methods and new trends. I characterize which conditions for creative activities should comply with the creative individual. Next I describe the creative methods, which are currently used in developing communication strategies and originative techniques leading to some idea or the solution of an assignment. In the practical part I check the selected techniques. By using an interview I probe the real state of the implementation of creativity to marketing communication. Furthermore I try to find out what is important for the consumers; to what they pay attention and what could be their reaction to the advertising messages.
Keywords: marketing communication ; creativity; new trends in marketing communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 2. 2009
Date of submission: 30. 4. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19183/podrobnosti

Files for download

    Last update: