Marketing of HC Sparta Praha

Thesis title: Marketing HC Sparta Praha
Author: Krňávek, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Klimíček, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je popsat a přiblížit vybrané marketingové skutečnosti a témata na příkladech z praxe. Dále se práce zabývá analýzou příjmů českého sportovního klubu ve srovnání se zahraničím. Praktická část je věnována marketingové praxi v hokejovém týmu HC Sparta Praha.
Keywords: sportovní reklama; sport; sponzoring; marketing
Thesis title: Marketing of HC Sparta Praha
Author: Krňávek, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Klimíček, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this writing is to describe and enlighten chosen marketing facticities and issues using suitable examples from sport marketing practice. Next theme of the writing is an analysis of difference between income of czech and foreign professional football clubs. At least, but not at last, the writing contains an analysis concernig marketing activities of HC Sparta Praha.
Keywords: Sport ; Marketing; Sport Advertisment; Sponsoring

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 2. 2009
Date of submission: 1. 5. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18587/podrobnosti

Files for download

    Last update: