A political image and negative campaigns

Thesis title: Politická image a negativní kampaně
Author: Pečmanová, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Malík, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce zpracovává dvě témata politického marketingu. Popisuje jednotlivé aspekty image politických subjektů a faktory, které ji ovlivňují. Druhé téma tvoří negativní kampaně. V práci je popsán tento novodobý fenomén, jsou uvedeny jeho negativa i pozitiva. Praktická stránka práce se snaží odhalit nahlížení obyvatel malých obcí na tato témata. Výsledky výzkumu mohou být využity politickými stranami v praxi.
Keywords: marketing; kampaně; image
Thesis title: A political image and negative campaigns
Author: Pečmanová, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Horová, Olga
Opponents: Malík, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
This essay comprises two themes of a political marketing. It describes constituent elements of image of political subjects and factors that influences it. The second theme comprises negatives and positives of negative campaigns. The practical part shows opinions of these areas. Inhabitants of small town join the research.
Keywords: campaign; image; politics

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 12. 2008
Date of submission: 30. 5. 2009
Date of defense: 17. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17579/podrobnosti

Files for download

    Last update: