The Analysis of Marketing Communication of Sports Club

Thesis title: Analýza marketingové komunikace sportovního klubu
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházka, Jan
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá analýzou marketingové komunikace basketbalového klubu TJ Sokol Hradec Králové. Náplní práce je zjistit současný stav a analyzovat jednotlivé prvky komunikace s potenciálními diváky a sponzory. K zjištění potřebných informací poslouží pozorování prostředí a komunikace s vedením zmiňovaného klubu. Přínos práce spočívá v samotném zjištění a ohodnocení současného stavu marketingové komunikace. V současné době klub nemá k dispozici žádnou analýzu zabývající se touto problematikou. Bonusem této práce je stanovení střednědobých marketingových cílů a nastínění marketingových strategií k jejich dosažení. Tato práce je rozdělena do čtyř částí. V první jsou popsány jednotlivé prvky marketingového mixu a podrobněji rozebrány nástroje komunikace. Ve druhé části jsou aplikovány marketingové a komunikační nástroje na oblast sportu. Třetí část se zabývá samotnou analýzou současného stavu marketingové komunikace využívané klubem. V poslední čtvrté části jsou navrženy marketingové cíle a strategie vedoucí ke zlepšení marketingové komunikace.
Keywords: sportovní klub; sportovní reklama; marketingová komunikace; sponzoring; Hradec Králové; marketing
Thesis title: The Analysis of Marketing Communication of Sports Club
Author: Nováková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházka, Jan
Opponents: Štědroň, Bohumír
Thesis language: Česky
Abstract:
This thesis deals with analysis of marketing communication of basketball club TJ Sokol Hradec Králové. The objectives of the thesis are to find out the current state and to analyse particular components of communication with potential spectators and sponsors. Necessary information was found out thanks to observations and communication with management of the club. The benefits of this thesis are identification and valuation of the current state of the marketing communication. At the moment the club doesn't have any analysis concerned with this issue. The bonus of this thesis is setting of medium-term marketing objectives and adumbration of marketing strategies to attain them. This thesis is divided into four parts. The first one describes in detail components of marketing mix and components of marketing communication. The second part is aimed at components of marketing and marketing communication applied to an area of sport. The third part deals with the particular analysis of the current state of the marketing communication used by the club. Finally, there are proposed marketing objectives and strategies to improve the marketing communication in the fourth part.
Keywords: Hradec Králové; marketing communication; marketing ; sports advertising; sports club; sponsorship

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2009
Date of submission: 13. 5. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19568/podrobnosti

Files for download

    Last update: