Social advertisement

Thesis title: Sociální reklama
Author: Hrušková, Kateřina
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o jedné ze zvláštních forem reklamy, a to reklamě sociální. V komerční sféře se sociální reklama pokouší skrze emoce a sociální témata ovlivnit spotřebitele a změnit jejich kupní chování.
Keywords: emoce; reklama; sociální reklama
Thesis title: Social advertisement
Author: Hrušková, Kateřina
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Kašparová, Eva
Opponents: Surynek, Alois
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor theses is trying to explain the phenomenon called Social advertisement. As a special type of advertisement, social advertisements are trying to influence purchasing behaviour of customers through their emotions and social topics.
Keywords: advertisement; emotions; social advertisement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Managerial Psychology and Sociology

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 3. 2009
Date of submission: 30. 5. 2009
Date of defense: 18. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19667/podrobnosti

Files for download

    Last update: