Evaluation of marketing strategy of Ferrari

Thesis title: Zhodnocení marketingové strategie Ferrari
Author: Fiala, Jakub
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Procházka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem této práce je zhodnocení marketingové strategie automobilky Ferrari s přihlédnutím ke specifikům marketingu luxusního zboží. Hlavním nástrojem práce je situační analýza, jejíž hlavní poznatky jsou shrnuty do SWOT analýzy, z níž je vyvozeno konečné zhodnocení.
Keywords: SWOT analýza; situační analýza; luxus; Ferrari
Thesis title: Evaluation of marketing strategy of Ferrari
Author: Fiala, Jakub
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Procházka, Jan
Opponents: Stříteský, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
The aim of this thesis is to evaluate marketing strategy of the Ferrari carmaker with consideration of the marketing specifics of luxury goods. The main tool used in the thesis is the situational analysis. The results are summarized in SWOT analysis, out of which the final evaluation is drawn.
Keywords: luxury; Ferrari; situational analysis; SWOT analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 9. 3. 2009
Date of submission: 27. 5. 2009
Date of defense: 17. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19569/podrobnosti

Files for download

    Last update: