Phenomenon Multilevel marketing

Thesis title: Fenomén Multilevel marketing
Author: Hochman, Jiří
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Křížek, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zabývá fenoménem multilevel marketing, který je v České republice v posledních letech na vzestupu. Snaží se objasnit proč to tak je a ukázat reálné problémy a situace, se kterými se zájemce o tento druh podnikání setká. Praktická část je zaměřená na společnost EFCZ. V této části je nastíněno několik praktických problémů, se kterými se společnost potýká. V závěru jsou doporučeny kroky které by společnost měla provést k zlepšení její situace.
Keywords: EFCZ; síťový marketing; Multilevel marketing
Thesis title: Phenomenon Multilevel marketing
Author: Hochman, Jiří
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Křížek, Miroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
The Bachelor's thesis deals with multilevel marketing phenomenon which is on the rise in the Czech Republic recently. It tries to clarify why, and also shows the real problems and situations which meets interested persons. The second part is practical. It deals with company EFCZ. In this part are described several problems regarding the company. In the conclusion are recommended several steps which should be taken by the company to improve it's situation.
Keywords: Multilevel marketing; network marketing; company EFCZ

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 2. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 17. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18590/podrobnosti

Files for download

    Last update: