The Branding Dilemma: Why Local Brands Might Be Stronger Than Global Brands?

Thesis title: The Branding Dilemma: Why Local Brands Might Be Stronger Than Global Brands?
Author: Bozkir, Duygu
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
This paper discuss the conditions which may allow local brands to outperform global ones in order to show that there is a higher chance for local brands to succeed than what is commonly thought. Together with current globalization trends, global brands are expanding everywhere as they build on their high level of economic resources and rich experiences in various markets. Even though global synergy is sometimes important for customers, it might cause the death of local brands which have a unique value for domestic customers. The aim of this study is to offer valuable insights into the decision-making process that determines whether or not a local brand can be kept within an MNC's portfolio, as well as to discuss the hope and opportunities of local companies in their struggle to compete with global corporations. It will be shown that LCs remain to play an important role in the development of the domestic market, which is why companies should not give up on them that easily. The decision-making process of LCs is therefore also outlined in this research paper.
Keywords: Local Branding; Global Branding; International Marketing
Thesis title: The Branding Dilema: Why Local brands Might Be Stronger Than Global Brands ?
Author: Bozkir, Duygu
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Halík, Jaroslav
Opponents: Štěrbová, Ludmila
Thesis language: English
Abstract:
Tato práce se zabývá podmínkami, které mohou pomoci společnostem na domácím trhu v konkurenčním boji proti mezinárodním společnostem. Tyto společnosti, které se orientují na domácí trh, mají větší šanci uspět na domácím trhu než je všeobecně uznáváno. Společně s globalizačními trendy se globální značky rozšiřují kamkoliv, jelikož mohou využít vysokého podílu kapitálu a značných zkušeností získaných z různých trhů. Přestože globální synergie je v některých případech pro zákazníky důležitá může způsobit zánik domácích značek, které mají pro domácí zákazníky unikátní hodnotu. Záměrem této práce je nabídnout odlišný pohled na rozhodovací proces, kterým prochází mezinárodní společnosti při rozhodování zda v portfoliu zanechat domácí značku. Dále se práce zabývá příležitostmi domácích společností při boji s globálními. V práci bude předvedeno, že domácí společnosti mají stále důležitou roli v rozvoji domácího trhu, což je důvodem pro to, aby se společnosti nevzdávali snadno. Rozhodovací proces domácích společnosti je z tohoto důvodu předveden v této práci.
Keywords: mezinárodní marketing; domácí značky; globální značky

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/International Business - Central European Business Realities
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of International Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 25. 11. 2008
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 18. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16917/podrobnosti

Files for download

    Last update: