The relationship of information and graphic design - the application on certain marketing tools

Thesis title: Vzájemný vztah informačního a grafického designu - aplikace na některé nástroje marketingu
Author: Procházková, Magda
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Krsek, Libor
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
V dnešním světě přehlceném informacemi je nutné rozlišovat, co je důležité a co není. Tomu napomáhá informační a grafický design. Práce vysvětluje jejich vzájemný vztah a jejich principy. Ty pak aplikuje na prvky marketingového mixu, jako jsou produkt a propagace. První část této práce se zabývá teorií a principy. Nejprve popisuje informační design, jeho vznik, disciplíny, informačního designéra a poskytuje praktické rady. Podobným způsobem se zabývá v další části designem grafickým. V poslední části teorie popisuje marketing a nástroje marketingového mixu. Praktická část práce nejprve popisuje vzájemný vztah informačního a grafického designu. Poukazuje na jejich vzájemnou propojenost a upozorňuje na rozdíly mezi nimi. V další části jsou pak aplikována pravidla informačního a grafického designu na prvky marketingu. U produktu se zaměřuje na logo a firemní identitu, design produktu a na obal produktu. V propagaci pak hodnotí použití na webovou prezentaci a tištěnou propagaci.
Keywords: produkt; marketing; webová propagace; tištěná propagace; design produktu; obal produktu; firemní identita; logo; grafický design; informační design
Thesis title: The relationship of information and graphic design - the application on certain marketing tools
Author: Procházková, Magda
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Krsek, Libor
Opponents: Horný, Stanislav
Thesis language: Česky
Abstract:
In today's world overcrowded of information is necessary to distinguish what is important and what is not. This helps the information and graphic design. The work explains the relationship between them and describes their principles. Than applies them to the elements of marketing mix such as product and promotion. The first part of this work deals with theories and principles. First describes the information design, its birth, discipline, informational designer and provides practical advice. In other part it deals similarly with graphic design. In the last part of the theory marketing describes marketing and marketing mix. Practical part first describes the relationship of information and graphic design. It refers to the interdependence and shows the differences between them. In other parts are applied information and graphic design rules on the elements of marketing. In the product part focuses on the logo and corporate identity, product design and product packaging. The promotion part evaluates the usage on the web promotion and printed promotion.
Keywords: printed promotion; product design; web promotion; product packaging; logo; marketing; graphic design; product; corporate identity; information design

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Systems Analysis

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 2. 2009
Date of submission: 5. 5. 2009
Date of defense: 16. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18535/podrobnosti

Files for download

    Last update: