Marketing communication of TŠ Astra Praha

Thesis title: Marketingová komunikace TŠ Astra Praha
Author: Pastorková, Jana
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Toman, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce se zabývá marketingovou komunikací TŠ Astra Praha. Jejím hlavním cílem bylo vytvoření komunikačního mixu, který by napomohl ke stabilizaci a dalšímu rozvoji analyzované společnosti. Mezi dílčí cíle patřilo zmapování teoretických podkladů se zaměřením na marketing služeb, analýza trhu pražských tanečních kurzů, analýza TŠ Astra Praha a analýza jednotlivých nástrojů komunikačního mixu, které společnost v současnosti využívá. Při zpracování práce jsem se opírala o dlouholeté zkušenosti, které mi umožnily detailněji analyzovat spotřebitelské chování a procesy v TŠ Astra. Marketingovou komunikaci jako předmět práce jsem zvolila na základě toho, že je nejslabším článkem společnosti a ohrožuje její další vývoj.V průběhu zpracování jsem měla možnost nastudované teoretické poznatky zkoumat jak v TŠ Astra, tak u konkurenčních společností. To mi umožnilo lépe pochopit silné a slabé stránky TŠ Astra a její situaci na trhu. Protože v TŠ Astra nebyla data archivována v elektronické podobě, bylo nutné začít vytvářet databázový systém. Některé doporučení uvedené v závěru práce bylo možné začít realizovat již před jejím dokončením. Nejdůležitějším přínosem, kromě doporučení k odstranění nedostatků a návrhu komunikačního mixu, je, dle mého názoru, změna pohledu majitele školy na způsob řízení.
Keywords: Marketingový mix; Marketing služeb; Marketigová komunikace
Thesis title: Marketing communication of TŠ Astra Praha
Author: Pastorková, Jana
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Zamazalová, Marcela
Opponents: Toman, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
The subject of my diploma thesis is the marketing communication of Astra Praha dancing school. The main purpose was to create the right communication mix in order to stabilize current situation and enable further development of the company. The main subject consists of various parts which are: mapping of theoretic basis focused on marketing of services, marketing analysis of Prague dancing schools' market, analysis of Astra Praha dancing school as well as analysis of elements of marketing mix being used by the company. The thesis is based as well on my personal experience as a tutor in Astra Praha dancing school (more then ten years). This was fundamental when proceeding detail analysis of customer behavior and process analysis in the school. I have also the opportunity to research in praxis of Astra Praha dancing school as well as other dancing schools across Czech Republic the theoretic basis. This contributed to even better understanding of strengths and weaknesses of Astra Praha dancing school and its position on the market. Astra Praha dancing school was not using any kind of electronic database at the time. Therefore it was necessary to gather all relevant data and build a new customer care / marketing database. Some other suggestions and ideas stated in my thesis were also discussed and implemented before the finalization of this work. I chose the marketing communication for a topic of this thesis because I think it is the weakest point of the company's strategy. Therefore it represents serious thread to its next development and success and I hope this work could provide some strategic recommendation. Nevertheless, the most important benefit of this work seems to be the instant change of Astra Praha director's perception of the marketing management and its link to the overall company's management.
Keywords: Marketing communication; Marketing mix; Services marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 6. 2008
Date of submission: 17. 12. 2008
Date of defense: 4. 2. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17685/podrobnosti

Files for download

    Last update: