Design and marketing

Thesis title: Design a marketing
Author: Kalhotková, Petra
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce v teoretické části stručně definuje samotný pojem design, zařazuje průmyslový a produktový design do systému marketingového mixu, rozhodovacího procesu zákazníka, poukazuje na vliv designu na image značky a připomíná možné konflikty s CSR. Teoretická část obsahuje i kapitolu věnovanou současné situaci designu v ČR. V praktické části jsou zpracovány odpovědi z dotazníků a rozhovoru se specialistkou Design pro export.
Keywords: Design v marketingu; Pojem design; Design značky
Thesis title: Design and marketing
Author: Kalhotková, Petra
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
The theoretical part briefly defines the concept of design, including the industrial and the product design of the marketing mix, the customer decision-making process, highlights the impact of design on the brand image and points the conflict with CSR. The theoretical part contains a chapter about the current situation of design in the Czech Republic. In the practical part are processed questionnaires and an interview with a specialist of Design pro export.
Keywords: Brand design; Concept design; Design of marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 3. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 20. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19427/podrobnosti

Files for download

    Last update: