Internet content monetization

Thesis title: Monetizace internetového obsahu
Author: Baranyk, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Raška, Ondřej
Opponents: Basl, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce popisuje nejrůznější metody monetizace internetového obsahu. Cílem je nabídnout přehled nejvhodnějších služeb a nástrojů pro vlastní webový projekt či weblog. Vzhledem k různorodosti každého webu a internetu celkově se nejedná o dokonalý návod, či postup, který by šel uniformě aplikovat na každý projekt. Většina poznatků je získána několikaletým užíváním popisovaných služeb a mými vlastními zkušenostmi s psaním weblogů. Celá práce je rozdělena do několika úvodních oddílů popisujících nejrůznější metody fungování reklamních systémů, optimální umístění reklamy či metody udržení návštěvníka. Hlavní část práce se skládá z popisu a zveřejnění zkušeností s jednotlivými reklamními sítěmi. Závěrečný oddíl zmiňuje možnosti prodeje vlastního webového projektu.
Keywords: internet; reklama; adsense; monetizace
Thesis title: Internet content monetization
Author: Baranyk, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Raška, Ondřej
Opponents: Basl, Josef
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor thesis describes various methods of internet content monetization. The aim of this work is to offer a comparison of most suitable internet ad services and tools for own web project or weblog. Because of certain difference between each project and the internet generally, it's impossible to describe a rigorous guide or how-to process, which could be applied to every project. Majority of information written is gained through my own experience and long-term usage of described services and my weblog writing practise. The whole work is split between a few introductory chapters describing the process of keeping the visitor on site, various revenue models of ad systems and the optimal placement of ads on the website. The main part of the work includes description and own experience with numerous ad networks. The final section focuses on possibilities of selling internet websites.
Keywords: internet; advertising; adsense; monetization

Information about study

Study programme: Aplikovaná informatika/Informatika
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Informatics and Statistics
Department: Department of Information Technologies

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 4. 2009
Date of submission: 10. 5. 2009
Date of defense: 16. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20511/podrobnosti

Files for download

    Last update: