Marketing Research of Olympic Games in Beijing 2008

Thesis title: Marketingové zhodnocení Olympijských her v Pekingu 2008
Author: Lubas, Martin
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na specifika sponzoringu sportovního odvětví, konkrétně na olympijské hry. K tomuto účelu byl proveden marketingový výzkum formou face-to-face dotazování, který poukázal na znalost partnerů Českého olympijského týmu. Záměrem práce je zhodnotit marketing na olympijských hrách v Pekingu 2008 jak z pohledu globálních firem, tak i z pohledu těch českých.
Keywords: olympijské hry; olympijský marketing; sponzoring; marketingové zhodnocení
Thesis title: Marketing Research of Olympic Games in Beijing 2008
Author: Lubas, Martin
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházková, Markéta
Thesis language: Česky
Abstract:
This Bachelor Thesis is focused mainly on the olympic marketing and sponsorship. The research of Czech Olympic sponsors is made by face-to-face questionnaire.
Keywords: event marketing; sponsorship; olympic games; marketing research

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 5. 1. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18018/podrobnosti

Files for download

    Last update: