Marketing and RFID

Thesis title: Marketing a RFID
Author: Rožek, Jan
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Malý, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce pojednává o možnostech využití technologie RFID v marketingovém mixu. V úvodní části je věnován prostor historii technologie, funkční stránce a předním společnostem v oboru. V aplikační části přibližuje možnost využití v oblasti kontroly kvality a v oblasti retail marketingu. V práci je rozvinuta teorie dynamické tvorby ceny na základě časových jednotek. Speciální kapitola je věnována využití v oblasti komunikace, kde technologie RFID je popisována jako zdroj klientských informací, na jejichž základě vznikají rozsáhlé databáze o klientech, a které jsou posléze použity pro vytvoření osobní nabídky pro každého zákazníka. V závěru jsou zmíněny legislativní bariéry a je nastíněna budoucnost technologie spolu s predikcí ceny jednoho tagu. Přílohu představuje - Pracovní dokument o otázkách ochrany údajů, které souvisejí s technologií RFID vydaný nezávislou poradní skupinou na poli Evropského parlamentu.
Keywords: legislativní bariéry; Marketing; Dinamická tvorba cen; Personifikovaná nabídka; Klientské databáze; RFID
Thesis title: Marketing and RFID
Author: Rožek, Jan
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Malý, Václav
Thesis language: Česky
Abstract:
This work dissertates about possible usages of the RFID technology in marketing mix. The beginning part describes the history and functional side of the technology and shows the leading companies in this field. The application part shows the possible usage at the ground of the quality control and retail marketing with the theory of the dynamic created price on the basis of the time. Special part is about the implementation of the technology to the promotion part of the marketing mix. RFID is described as a source of client's data for large clients databases which are used for the personalized offer special for each customer. The conclusion describes the legislative barriers and focus on the future of the technology together with the prediction of the tag price. The insertion creates the The Working Party on the Protection of Personal Data, which Cohere with the RFID Technology published by independent working party in the European parliament.
Keywords: clients databases; legislative barriers; personalized offer; dynamic price production; RFID; Marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 11. 6. 2008
Date of submission: 15. 12. 2008
Date of defense: 21. 1. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/15218/podrobnosti

Files for download

    Last update: