Product placement in movies - James Bond

Thesis title: Product placement ve filmu - James Bond
Author: Kalová, Simona
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Product placement jako způsob marketingové komunikace nabývá v současnosti stále většího významu. Práce product placement definuje, ve stručnosti se věnuje jeho historickému vývoji a vysvětluje některé jeho formy. Primárně se zaměřuje na jeho výskyt ve filmu, především v sérii filmů o britském tajném agentovi Jamesi Bondovi. Ve výzkumné části se pak věnuje především pohledu samotných spotřebitelů na product placement.
Keywords: product placement; James Bond; film
Thesis title: Product placement in movies - James Bond
Author: Kalová, Simona
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Product placement as a means of marketing communication is getting very important. The thesis defines product placement, deals with its history and explains some of its forms. It focuses mainly on its occurrance in movies, especially in the series concerning British secret agent James Bond. The research part focuses on the consumer`s opinion on product placement.
Keywords: James Bond; movie; product placement

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 28. 1. 2009
Date of submission: 20. 6. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18447/podrobnosti

Files for download

    Last update: