The legal and ethic regulation

Thesis title: Právní a etická regulace reklamy
Author: Chlebounová, Pavla
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Horová, Olga
Thesis language: Česky
Abstract:
Předmětem bakalářské práce na téma Právní a etická regulace reklamy je shrnutí českých právních norem zabývajících se reklamou nebo činnostmi s ní souvisejícími. Dále je zde popsáno zejména etické hledisko regulace reklamy, tak jak jej stanovuje Kodex reklamy. Praktická část je věnována popisu vybraných kauz minulých let, které řešila Rada pro reklamu. V závěru práce je uveden i rozdíl etického vnímání komerční a sociální reklamy.
Keywords: Kodex reklamy; právní regulace reklamy; etická regulace reklamy
Thesis title: The legal and ethic regulation
Author: Chlebounová, Pavla
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Horová, Olga
Thesis language: Česky
Abstract:
The main subject of the final Bachelor thesis The legal and the ethic regulation in advertising is summary of Czech legal rules in connection with advertising. It describes mainly ethic point of view according to Codex of Advertising. Practical part describes chosen causes of several past years, which were solved by the Council for Advertising. In the end of the work there is presented the difference of ethic perception in commercial and social advertising.
Keywords: Codex of Advertising; ethic regulation; law regulation

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 1. 2009
Date of submission: 1. 6. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/20194/podrobnosti

Files for download

    Last update: