Psychological aspects of the promotion of McDonald's

Thesis title: Psychologické aspekty v marketingové komunikaci firmy McDonald's
Author: Jeřábková, Veronika
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce se zaměřuje na využití psychologických aspektů v marketingové komunikaci firmy McDonald's, a to hlavně v reklamě, PR a podpoře prodeje, této světoznámé společnosti v ČR. Nejprve popisuje možnosti využití poznatků z psychologie v komunikačním mixu obecně, a následně jak tyto možnosti využívá firma McDonald's v praxi. Dále je v práci srovnáno využívání psychologických aspektů u McDonald's s přímými konkurenty na českém trhu (KFC, Burger King). Jelikož cílem práce je zjistit, do jaké míry se shodují záměry McDonald's v psychologickém působéní komunikací na spotřebitele s jejich skutečným vnímáním, je další část práce věnována porovnání výsledků provedeného kvantitativního výzkumu na základě dotazníku s popsanými cíly McDonald's. Z čehož jsou vyvozeny závěry a doporučení pro zlepšení.
Keywords: kvantitativní výzkum; marketingová strategie McDonald´s; psychologie v komuniačním mixu; marketingová komunikace
Thesis title: Psychological aspects of the promotion of McDonald's
Author: Jeřábková, Veronika
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Černá, Jitka
Thesis language: Česky
Abstract:
This bachelor's thesis aims to explore the psychological aspects of the promotion of McDonald's. In doing so, it describes the use of psychology in advertisements, PR and sales promotion of this worldwide company. To begin the thesis describes and analyzes the psychological aspects of promotion in general and then focuses on the psychology of McDonald's' promotion. In adition to exploring McDonald's' promotional techniques, the thesis compares it to their direct competitors in the Czech market (KFC, Burger King). Overall, the thesis aims to discover whether McDonald's' promotional tactics correlate with the perception of the Czech consumers. Due to I made a quantitative research and compare it's results with the mentioned intentions of McDonald's.
Keywords: psychology in promotion; quantitative research; marketing strategies of McDonald´s; promotion

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 18. 12. 2008
Date of submission: 20. 6. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18448/podrobnosti

Files for download

    Last update: