Changes in communication, branding and consumer behaviour and impacts on communication planning

Thesis title: Změny v komunikaci, brandingu a chování spotřebitele a dopady na komunikační plánování
Author: Pavel, David
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Lauko, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je věnovaná změnám v oblasti komerčních komunikací, brandingu (a brand managementu) a chování spotřebitele. Jejím cílem je popsat tyto změny a aktuální trendy a nastínit jejich dopad na samotné komunikační plánování. Práce se dále detailněji zabývá posledními trendy z oblasti digitálních komunikací a internetu a jak tyto trendy ovlivňují současného spotřebitele a jeho chování. Čtenář by měl po přečtení této práce získat ucelený přehled o změnách v komunikaci a jejích dopadech a měl by být poté schopen přistoupit k aplikaci těchto změn.
Keywords: komunikační; plánování; warc; reklama; digitální; komunikace; branding; média; změny; brand; propagace; chování; komerční; spotřebitel; médiální
Thesis title: Changes in communication, branding and consumer behaviour and impacts on communication planning
Author: Pavel, David
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Lauko, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is dedicated to changes in commercial communication, branding (and brand management) and consumer behaviour. Its aim is to describe these changes and actual trends and show their impacts on communication planning. This work then describes in details new trends in digital communication and internet and how these trends influent behaviour of today's consumer. After reading this diploma thesis the reader should have a complete view of the most important changes in communication and should be able to apply them.
Keywords: media; changes; communication; advertising; commercial; behaviour; propagation; warc; consumer; branding; digital; planning; brand

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2008
Date of submission: 31. 8. 2008
Date of defense: 18. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16740/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: