Use of on-line in commercial communications

Thesis title: Využití on-line v komerčních komunikacích
Author: Rybová, Eva
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Fejk, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato diplomová práce je věnovaná on-line a jeho využití pro komunikační plánování. Jejím cílem je nastínit podobu současného trhu, jeho možnosti a ukázat, jak by nestandardní klient, v podobě módní značky Mango, mohl využít on-line pro splnění svých potřeb a cílů. V teoretické části popisuji základní parametry trhu, nabídku formátů, jejich použití, doplněnou o modely pořízení a platby. Samostatnou část věnuji efektivitě on-line komunikace. V praktické části analyzuji a popisuji všechny důležité charakteristiky pro tvorbu komunikační strategie na lokálním trhu. Na základě porozumění klientovi, jeho potřebám a cílům, cílové skupině a konkurenci navrhuji možný plán on-line komunikace. Práce je určena všem, které zajímá reklama a komunikační plánování on-line.
Keywords: reklama; internet; plánování; strategie; klient; efektivita; on-line; komunikace; komerční
Thesis title: Use of on-line in commercial communications
Author: Rybová, Eva
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Mikeš, Jiří
Opponents: Fejk, Michal
Thesis language: Česky
Abstract:
This diploma thesis is dedicated to online and its use for communication planning. Its aim is to outline actual market, possibilities and to show how a non-standard client (in this case fashion brand Mango) could use on-line to meet its demand and targets. In theoretical part I analyse and describe all important characteristics for communication strategy creation on the local market. Based on understanding of client, its needs, targets, target group and competitors I suggest a possible on-line communication plan. The thesis is designated to all who are interested in advertising and on-line communication planning.
Keywords: internet; planning; effectivness; commercial; on-line; advertising; strategy; client; communication

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of International Relations
Department: Department of Retailing and Commercial Communications

Information on submission and defense

Date of assignment: 31. 1. 2008
Date of submission: 31. 8. 2008
Date of defense: 18. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16737/podrobnosti

Files for download

    Last update: