The Application of Marketing Management in CK SANTINI Tour

Thesis title: Uplatnění marketingového řízení v CK Santini Tour
Author: Vábková, Markéta
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Ezrová, Hana
Opponents: Nováková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Diplomová práce pojednává o uplatnění marketingových aktivit v rámci marketingového řízení v malé cestovní kanceláři SANTINI Tour. První část práce je zaměřena na formulaci základních teoretických východisek. Marketing a proces marketingového řízení je zde popsán s ohledem na specifický produkt -- poskytování služeb v cestovním ruchu. Druhá část práce v krátkosti charakterizuje zvolenou cestovní kancelář SANTINI Tour, na kterou je proces marketingového řízení aplikován. Hlavní část je zaměřena na analýzu procesu marketingového řízení v CK SANTINI Tour. Podle předpokladu se v malé cestovní kanceláři neobjevuje celé spektrum procesů, které bylo popsáno v teorii. V cestovní kanceláři je uplatňován systém, který si její majitel během let působení upravil podle vlastních potřeb. V závěru diplomové práce je uvedeno několik návrhů, které řeší nejzávažnější nedostatky v oblasti marketingového řízení cestovní kanceláře. Zcela zde chybí jasná a zřetelná strategie. Produkt je již dlouhou dobu nezměněn a neodráží tak nové požadavky zákazníků. Velkým nedostatkem je pak také absence kontroly, která by cestovní kanceláři poskytovala cennou zpětnou vazbu.
Keywords: cestovní kancelář; služby; marketingové řízení
Thesis title: The Application of Marketing Management in CK SANTINI Tour
Author: Vábková, Markéta
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Ezrová, Hana
Opponents: Nováková, Jana
Thesis language: Česky
Abstract:
Thesis discusses the aplication of marketing activities within the marketing management in a small travel agency SANTINI Tour. The first part of the work is intent on the formulation of basic theoretical background. Marketing and process of marketing management is described below with regard to the specific product - services in tourism. In the second part of the work there is briefly described the selected travel agency - SANTINI Tour. The process of marketing management is applied to this travel agency. The main part is focused on analyzing the process of marketing management in CK SANTINI Tour. It is expected, there is not whole spektrum of processes that have been described in theory in so small travel agency. The owner adapted this system during the years to their own needs. At the end of this thesis, there is suggested several proposals, which solved the most serious embarrassment in the process of marketing management in CA SANTINI Tour. The clear and distinct strategy is completely missing. The product is unchanged for a long time. So it does not reflect the new requirements of customers. The absence of control is the major deficiency. Because of that, the travel agency does not have valuable feedback.
Keywords: travel agency; services; marketing management

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 4. 2008
Date of submission: 15. 4. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/19607/podrobnosti

Files for download

    Last update: