The Application of Marketing Management in a Chosen Company

Thesis title: Uplatnění marketingového řízení ve vybraném podniku
Author: Kutnohorský, Karel
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Ezrová, Hana
Opponents: Holub, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
ABSTRAKT Kutnohorský, K. Marketingové řízení ve vybraném podniku : diplomová práce. Jindřichův Hradec : Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta managementu v Jindřichově Hradci 2009. 78 s. Vedoucí diplomové práce Doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.. Práce se zabývá uplatněním marketingového řízení ve vybrané společnosti. Práce je rozdělena do dvou částí. První část práce vychází z teorie marketingového řízení, které je členěno na fázi plánování, realizaci a kontrolu. Druhá, praktická část, charakterizuje odvětví stavebnictví a firmu, ve které byla diplomová práce zpracována, je zde provedena analýza jednotlivých fází marketingového řízení ve firmě. V závěrečné části je provedeno zhodnocení tohoto způsobu řízení, návrhy na opatření ke zlepšení situace.
Keywords: markrtingový audit; manažer projektu; marketingové řízení; SWOT analýza; segmentace stavebního trhu; marketingový plán; positioning
Thesis title: The Application of Marketing Management in a Chosen Company
Author: Kutnohorský, Karel
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Ezrová, Hana
Opponents: Holub, Miloš
Thesis language: Česky
Abstract:
ABSTRACT Kutnohorský, Karel.Application of marketing management in a selected company. University of Economics in Prague -- Faculty of Management in Jindřichův Hradec, 2009, 78 pages, tutor: Doc. Ing. Hana Ezrová, CSc. The main topic of this thesis is a marketing operation system of a selected company. The work is divided into two parts. The first part follows a marketing operation theory based on planning, implementation and verification. The second, practical part describes a certain development industry segment and the company which allowed execution of the thesis. It analyses individual marketing operation phases of the company. The last part reviews the operation system and presents improvement suggestions.
Keywords: marketing audit; marketing operation; project manager; SWOT analysis; positioning; development market segmentation; marketing plan

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 12. 2007
Date of submission: 15. 4. 2009
Date of defense: 9. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18348/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: