Strategic Analysis of an Enterprise

Thesis title: Strategická analýza firmy
Author: Křováčková, Martina
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Křivský, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce bylo vypracovaní kompletní strategické analýzy, a to jak interní tak externí formou ve zvoleném podniku LACMAN s. r. o. Společnost LACMAN s. r. o. je malá, rozvíjející se firma, předmět jejího podnikání je především distribuce spojovacího materiálu. Diplomová práce je rozdělena do pěti stěžejních bloků: V první části zvané Úvod popisuji základní stavební kameny pro sestavení strategie, tedy misi, vizi a základní a dílčí cíl společnosti LACMAN s. r. o. Druhá část je vcelku teoretická, nazývá se Teoreticko-metodologická východiska a rozebírá a popisuje teoretická fakta, která budu potřebovat pro aplikaci do praxe. Třetí část má název Představení společnosti. V této části popisuji základní charakteristické údaje společnosti, kulturní, sportovní a hlavně sociální sponzoring společnosti a celkovou kulturu, normy a standardy, kterými se řídí pracovníci firmy. Čtvrtá část má název Praktická část a je rozdělena na externí analýzu, kde rozpracovávám makroekonomické údaje týkající se firmy, politické a legislativní faktory a analýzu mapující dodavatelsko-odběratelské vztahy a stávající konkurenci na trhu se spojovacím materiálem. Interní analýza mi posloužila ke zhodnocení, zda analyzovaná firma LACMAN s. r. o. disponuje zdroji (hmotnými, nehmotnými, lidskými i finančními) v dostatečném množství, potřebné kvalitě a zda je využívá efektivně. Do této části diplomové práce jsem zařadila i podrobnou finanční analýzu posuzující finanční zdraví podniku. A dále SWOT analýzu, která, podle mého názoru, obsahuje velké množství silných stránek, ale na druhou stranu obsahuje i početné hrozby z okolí firmy. Poslední část se nazývá Závěr, zde shrnuji veškeré poznatky z provedených analýz. Věřím, že tato diplomová práce bude pro analyzovanou firmu velkým přínosem a určitou radou, jak překonat těžké časy a udržet se na trhu v době světové ekonomické krize.
Keywords: konkurenční výhoda; interní analýza; externí analýza; strategie
Thesis title: Strategic Analysis of an Enterprise
Author: Křováčková, Martina
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Dvořák, Jiří
Opponents: Křivský, Tomáš
Thesis language: Česky
Abstract:
The goal of this thesis was designed a complete strategic analysis, both internal and external form of the selected firm LACMAN s. r. o. LACMAN s. r. o. is a small, emerging company, the subject of its business is the distribution of connectors. Thesis is divided into five main blocks: In the first part, called Introduction, describes the basic building blocks for the preparation of the strategy, it is mission, vision and a fundamental target of LACMAN s. r. o. The second part is quite theoretical, it is known as a theoretical-methodological basis and discusses and describes the theoretical facts that I need to apply in practice. The third part is the name and the pictor of the company, how society see the company. This section describes the basic characteristic of information, cultural, sports, and mainly social sponsoring company and the overall culture, norms and standards which govern the company staff. The fourth part is called Practical and is divided into external analysis where I work with macro-economic company's data, policy and legislative factors, and mapping analysis of supplier-customer relationships and existing competition in the market with the connectors material. Internal analysis me serve to evaluace how are the company's resources (material, inmaterial, human and financial) in sufficient quantity, the quality and whether it is used effectively. In this part of thesis, I also included a detailed financial analysis, there I solve the financial health of the company. And the SWOT analysis, which, in my view, contains a large number of strengths, but on the other hand, contains numerous threats from outside the company. The last part is called the Finish, here summarizes the findings from the all analysis. I believe that this thesis is to analyze the company of great benefit and a council, how to overcome difficult times and stay on the market at the time of global economic crisis.
Keywords: competitive advantage; internal analysis; strategy; external analysis

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 4. 12. 2008
Date of submission: 24. 4. 2009
Date of defense: 10. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17251/podrobnosti

Files for download

    Last update: