The Application of Marketing Management in a Chosen Company

Thesis title: Uplatnění marketingového řízení ve zvoleném podniku
Author: Jirák, Stanislav
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Ezrová, Hana
Opponents: Přibyl, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Jirák, S. Uplatnění marketingového řízení ve zvoleném podniku : diplomová práce. Jindřichův Hradec : Vysoká škola ekonomická v Praze, Fakulta managementu v Jindřichově Hradci 2009. 78 s. Vedoucí diplomové práce Doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.. Práce se zabývá uplatněním marketingového řízení ve zvolené společnosti. Jsou zde použita teoretická východiska, na základě kterých byl proveden popis a analýza marketingového řízení ve společnosti LINE, s.r.o.. Práce je rozdělena do dvou částí, kde první část vytváří obecný rámec pro uplatnění marketingového řízení a druhá část aplikační, ve které byla nejprve charakterizována společnost a následně rozbor jednotlivých kroků marketingového řízení. V závěrečné části jsou uvedena některá doporučení v souvislosti s celosvětovou hospodářskou krizí.
Keywords: Metody externí/interní analýzy; Analýza externích/interních faktorů; Plánování; Marketingové řízení; Segmentace; Komunikační mix; Marketingový mix
Thesis title: The Application of Marketing Management in a Chosen Company
Author: Jirák, Stanislav
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Ezrová, Hana
Opponents: Přibyl, Jaroslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Jirák, S.: Dissertation. Jindřichův Hradec : The University of Economics, Prague, Faculty of Management in Jindřichův Hradec 2009. 78 s. Dissertation consulting professor Doc. Ing. Hana Ezrová, CSc.. The work considers using marketing directing in a specific company. Specific resources and solutions are used, and based on them a description and analysis of marketing directing in company LINE, s.r.o. was made. This project is divided into two parts, the first is created as a general frame for the use of marketing directing and the second part is the application part, with definition of company and subsequent analysis of each steps of marketing directing. The conclusion contains recommendations connected with the world financial crisis.
Keywords: Marketing mix; Analysis of external / internal factors; Planning; Methods of external / intern analysis; Segmentation; Marketing directing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 12. 12. 2007
Date of submission: 15. 4. 2009
Date of defense: 9. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18349/podrobnosti

Files for download

    Last update: