Strategic Position of a Trademark and its Definition in the Competitive Environment

Thesis title: Strategická pozice značky a její definování v konkurenčním prostředí
Author: Froňková, Tereza
Thesis type: Diplomová práce
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Štěpanovič, Boris
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce je zaměřena na definování strategické pozice značky, její dlouhodobé budování v konkurečním prostředí a metody měření síly této pozice. V práci je zpracována případová studie mezinárodní kosmetické značky Dove a vliv komunikace na její dlouhodobé budování.
Keywords: Dove; strategie; brand positioning
Thesis title: Strategic Position of a Trademark and its Definition in the Competitive Environment
Author: Froňková, Tereza
Thesis type: Diploma thesis
Supervisor: Kovář, František
Opponents: Štěpanovič, Boris
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis focuses on defining the strategic brand positioning, its long term building possibilities in a competitive market environment and assesment methods. The thesis includes case study on international cosmetic brand Dove and how the communication influences the brand.
Keywords: Brand positioning; Dove; Strategy

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Magisterský studijní program
Assigned degree: Ing.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management Business

Information on submission and defense

Date of assignment: 7. 12. 2008
Date of submission: 24. 4. 2009
Date of defense: 10. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17358/podrobnosti

Files for download

Main text
Private file
Download
    Last update: