Analysis of Marketing Mix Tools of the Hotel U Města Vídně

Thesis title: Analýza marketingového mixu Hotelu U Města Vídně
Author: Bednářová, Zuzana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Vitovská, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
Bakalářská práce analyzuje současně používané složky marketingového mixu vybraného hotelu. Důraz klade především na rozbor komunikačního mixu. Dále analyzuje organizační makrookolí a mikrookolí a snaží se stanovit profil typického návštěvníka hotelu a jeho potřeby s ohledem na marketingový mix. Na základě syntézy zjištěných informací navrhuje možná doporučení.
Keywords: hotelnictví; Marketingový mix; 4P
Thesis title: Analysis of Marketing Mix Tools of the Hotel U Města Vídně
Author: Bednářová, Zuzana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Luštický, Martin
Opponents: Vitovská, Helena
Thesis language: Česky
Abstract:
The bachelor thesis analyses currently used components of the marketing mix of selected hotel. The thesis is primarily focused on the analysis of the communication mix. It also analyses the organization macro-surroundings and micro-surroundings and it tries to define the profile of typical guest of the hotel and his/her needs with regard to the marketing mix. On the basis of synthesis of ascertained information it suggests the conceivable recommendations.
Keywords: Marketing mix; 4P; Hotel

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Management
Department: Department of Management of the Public Sector

Information on submission and defense

Date of assignment: 30. 6. 2008
Date of submission: 24. 4. 2009
Date of defense: 26. 5. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/18822/podrobnosti

Files for download

    Last update: