The analysis of the renewal and success of the brand Kofola

Thesis title: Analýza obnovy a úspěchu značky Kofola
Author: Dopitová, Šárka
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Boček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
Práce analyzuje úspěšný návrat značky Kofola na český trh. Hlavními zkoumanými oblastmi je marketingový mix, finanční analýza a postavení Kofoly na českém trhu. Rozbor marketingového mixu podává základní informace o tom, v jaké formě se produkt objevil na trhu a jakým způsobem byl prezentován. Finanční analýza informuje o ekonomických výsledcích, jichž dosáhl podnik, který se rozhodl tuto značku oživit. Nelze je sice přímo vztáhnout k této konkrétní značce, ale i tak jde o důležité informace, protože finanční síla podniku má zásadní vliv na další rozvoj a působení značky. Posledním aspektem, který dotváří obraz o současné pozici značky, je postavení Kofoly na trhu a mezi konkurenty.
Keywords: postavení na trhu; Kofola; značka; finanční analýza; marketingový mix
Thesis title: The analysis of the renewal and success of the brand Kofola
Author: Dopitová, Šárka
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Pešek, Ondřej
Opponents: Boček, Martin
Thesis language: Česky
Abstract:
The thesis analyses the successful return of the Czech brand Kofola to the Czech market. The main examined areas are marketing mix, financial analysis and the position of the brand Kofola in the Czech market. The first part deals with marketing mix. It describes the form of which Kofola occurred in the market and how it was presented there. The financial analysis brings essential information about economic results which were reached by the company Kofola. These numbers are not fully related to this particular brand but it is important to mention them though, because the financial strength of the company influences the contemporary and future development of the brand. The last area that puts the finishing touches to the actual standing of the brand is its position in the market and among its competitors.
Keywords: brand; position in the market; Kofola; financial analysis; marketing mix

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 26. 11. 2008
Date of submission: 20. 6. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16942/podrobnosti

Files for download

    Last update: