Event marketing

Thesis title: Event marketing
Author: Nováková, Jana
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Kozler, Miloslav
Thesis language: Česky
Abstract:
Tato práce se zabývá event marketingem -- marketingem založeným na propojení zážitku (emocí) a určitého marketingového sdělení. V úvodu je čtenář seznámen se samotným pojmem "event marketing" a jeho zařazením v komunikačním mixu firmy. Další část práce se zabývá hlavními principy, na kterých je založena podstata event marketingu, a zaváděním event marketingové strategie do určité firmy. Praktická část je věnována jednotlivým fázím přípravy eventu. Závěrem práce pojednává o způsobech získání know-how v daném oboru.
Keywords: zážitek; marketing; event
Thesis title: Event marketing
Author: Nováková, Jana
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Kozler, Miloslav
Thesis language: Česky
Abstract:
This document deals with event marketing -- marketing based on interconnection of experience (emotions) and certain marketing information. The reader is aware of the term "event marketing" and its inclusion into the communication mix of company. Further part deals with the main principles of event marketing and also its implementation into the company strategy. The practical part is devoted to particular stadiums of making an event. At the end document describes the methods how to get know-how.
Keywords: marketing; event; experience

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 2. 12. 2008
Date of submission: 10. 5. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/17111/podrobnosti

Files for download

    Last update: