The marketing strategies of the Apple company

Thesis title: Marketingové strategie firmy APPLE
Author: Preněk, Tomáš
Thesis type: Bakalářská práce
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
Cílem práce je definice marketingových cílů a strategií společnosti Apple na základě komplexně provedené situační analýzy, jejímž výstupem je SWOT analýza. Pro praktické zohlednění nástrojů marketingu, které tato společnost využívá, je součástí práce vyhodnocení marketingového mixu vybraného produktu z portfolia této firmy. Součástí studie jsou i interpretované výsledky průzkumu trhu, který zkoumal spotřebitelské vnímání značky Apple.
Keywords: marketing; Apple; design
Thesis title: The marketing strategies of the Apple company
Author: Preněk, Tomáš
Thesis type: Bachelor thesis
Supervisor: Štědroň, Bohumír
Opponents: Procházka, Jan
Thesis language: Česky
Abstract:
The main goal of this thesis is a definition of marketing goals and strategies of the Apple company on the basis of the complex positional analysis, whose output is the SWOT analysis. For purpose of using theoretical knowledge in praxis one part is devoted to the marketing instruments, which are used by the analyzed company. This part leads to analysis of the company's marketing mix of one of the product made by Apple. This thesis includes also results of the market research which was focused at the consumer reception of the brand Apple.
Keywords: design; Apple; marketing

Information about study

Study programme: Ekonomika a management/Podniková ekonomika a management
Type of study programme: Bakalářský studijní program
Assigned degree: Bc.
Institutions assigning academic degree: Vysoká škola ekonomická v Praze
Faculty: Faculty of Business Administration
Department: Department of Marketing

Information on submission and defense

Date of assignment: 10. 11. 2008
Date of submission: 15. 5. 2009
Date of defense: 3. 6. 2009
Identifier in the InSIS system: https://insis.vse.cz/zp/16321/podrobnosti

Files for download

    Last update: